simson sr1

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #515
    simson
    Sleutelbeheerder

    De naam SR1 was dan ook samengesteld uit “Simson”, “Rheinmetall” en, vanwege het eerste model, “1”.
    De SR1 had een frame dat hoofdzakelijk bestond uit één gebogen buis vanaf het balhoofd naar de onderkant van het zadel. Daardoor was hij geschikt als damesmodel met een lage instap. De voorvork werd afgeveerd door een korte geduwde schommelvork met rubbervering. De 26 inch wielen waren bijna zo groot als die van een fiets. Er was ook achtervering aan boord, die feitelijk verborgen was achter plaatwerk. Ze bestond uit een swingarm die onder het zadel werd afgeveerd door een rubber blok. Er waren twee versnellingen aan boord, die via een draaihendel aan het stuur bediend werden. Het werd een bijzonder succesvol model. In 1957, toen de opvolger “SR2” kwam, waren er 151.000 stuks verkocht.
    simson sr1

    van de simson sr1 zijn 2 verschillende uitvoeringen uitgekomen,deze zijn gemakkelijk te herkennen aan de spatborden.
    de 1ste uitvoering heeft een small spatbord, en de 2de uitvoering heeft een breeder spatbord.
    hierboven op het plaatje de 1ste uitvoering en hieronder de 2de uitvoering.

    simson sr1

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Het onderwerp ‘simson sr1’ is gesloten voor nieuwe reacties.